sofria.blogg.se

Livet efter misshandeln

Publicerad 2022-01-14 02:00:28 i Allmänt,

Jag vet just nu inte vad jag vill göra, vad jag bör satsa på. Vad vill jag leva av/jobba med. Vad har jag för drömmar och mål som är möjliga att uppnå? Vad är orimligt att ens fundera på att lyckas med?
 
Jag vet ju vad jag brinner för, vad jag älskar att göra. Men det krävs på riktigt ett jäkla driv och kämpande för att kunna lyckas med samt leva på dessa intressen. 
 
Sen är det ännu lite knivigare när man blivit psykiskt misshandlad och fått höra hur dum, usel, värdelös och misslyckad man är i flera års tid. Detta har förstört mitt självförtroende och jag har svårt att tro på min förmåga att klara av saker och ting. Musiken till exempel har jag tappat intresset för eftersom jag fått höra hur dålig jag är på att både sjunga, spela och skriva låtar. 
 
Är ganska förvirrad över vad jag är bra och dålig på, vad jag egentligen är benägen att klara av eller lyckas med. Ibland känns det som jag är fullkomligt värdelös på typ..allt. 
 
 
 
Kan vara en bild av en eller flera personer
 
 
//S

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela